کوه پیمایی, گزارشات صعود

نوع برنامه : شب مانی و کوهپیمایی دو روزه

سرپرست:  تیم اول آقای جمال عزیزی و تیم دوم آقای محسن اله ویسی

تعداد: تیم اوا 12 نفر و تیم دوم 18 نفر

ساعت 14:30 روز 5‌‌شنبه 4 آذر تیم اول شامل 12 نفر به وسیله یک دستگاه مینی بوس از محل دفتر کانون و از جاده مهاباد به پسوه – جلدیان به طرف ارتفاعات میدان بلک واقع در غرب مهاباد حرکت کردیم. ساعت 15:45 کوهپیمایی را از یالهای منتهی به منطقه همام آغلاز کردیم. پس از حدود دو ساعت و نیم کوهپیمایی به محل برپایی چادرها در کنار چشمه‌ای رسیده و کمپ برقرار شد. تا صبح و رسیدن تیم دوم برنامه آزاد اعلام گردید. صبح جمعه ساعت 6:30 از خواب بیدار شده  پس از ملحق شدن تیم دوم که آنها هم از همان مسیر روز قبل آماده بودند، صبحانه صرف شد. هر دو تیم مسیر طولانی بازگشت به مهاباد را آغاز کرده به دلیل کندی حرکت چند نفر از همنوردان جدید حدود دو ساعت با تاخیر به محل استراحت و صرف ناهار رسیدیم. یک ساعت جهت استراحت و صرف ناهار در میدان بایین دره زمان تعیین شد و سپس به دلیل مسافت باقی مانده دو تیم از هم جدا شده تیم اول مسیر خود را به طرف دهکده کوهنوردی سه کانیان ادامه داد و تیم دوم جهت دسترسی سریع‌تر به جاده از دره شیوه‌توو به طرف مهاباد بازگشت. پس از رسیدن تمام اعضای دو تیم در نهایت سلامت  در ساعت 20 به مهاباد برنامه به اتمام رسید.