کوه نوردی, گزارشات صعود

گزارش برنامه صعود به قلل دنا 22 الی 24 مهر ماه 1389

عنوان  برنامه : صعود به قلل بیژن

هدف برنامه: شناسایی کوههای دنا و صعود به آن

نام استان و شهرستان: استان کهگیلویه و بویر احمد ، به مرکزیت  یاسوج، شهرستان سی‌سخت

موقعیت جغرافیایی: جنوب غرب ایران، رشته کوه زاگرس بخش جنوب غرب

خصوصیات کوهها: کاملا صخره‌ای، ریزشی و محدودیت مسیر

وضعیت آب: در ارتفاع 3800 متری چشمه پی ونی وجود دارد

امکانات ارتباطی تیم: موبایل،‌بی‌سیم و  GPS

تجهیزات تیم: زمستانی

تعداد نفرات: 9 نفر- سرپرست برنامه: آقای جلیل پسوه‌ای

اسپانسر برنامه: شهرداری مهاباد

ساعت 5 صبح روز 5شنبه 22 مهر ماه  9 نفر از اعضای تیم مشترک شهرداری و کانون اوراز مهاباد به وسیله سه دستگاه خودرو شخصی از مهاباد به مقصد سی‌سخت حرکت کردیم. بعد از گذشتن از شهر‌های بوکان، سقز، دیواندره، قروه، همدان حدود ظهر در شهر ملایر توقف کرده ناهار صرف شد. در ادامه حرکت از شهرهای الگودرز، شهرکرد عبور کرده سات 12 شب در شهر لردگان توقف کرده در پارکی به نام “چشمه برم”  چادرها را برپا کرده و خوابیدیم.

جمعه 23 مهر 1389

ساعت 7 صبح به راه افتاده پس از عبور از تونل‌های بیشمار به سی‌سخت رسیدیم. تعدادی از اعضای تین جهت خرید مایحتاج راهی شده و ما نیز آدرس خانه کوهنوردی را جویا شدیم. بعد از صرف ناهار و جمع و جور کردن کوله‌ها و شناسایی مسیر ساعت 13:30  به طرف پناه گاه چشمه پی‌و‌نی در ارتفاع 3800 متری حرکت کردیم. ابتدای مسیر چند چشمه داشت و در ادامه شیب تندتر می‌شد. وارد دره طولانی منتهی به پناهگاه شدیم که به دلیل اطلاعات نادرستی که از مسیر داشتیم کمی به تاخیر افتاده شب را در زیر نور مهتاب و در هوایی دلچسب ادامه دادیم ساعت 20 به پناه‌گاه رسیدیم. به نظر سرپرست کوهنوردان در اختیار خود و برنامه شب  آزاد اعلام شده و همگی به استراحت پرداختیم. غیر از تیم ما تیم دیگری در منطقه نبود.

شنبه 24 مهر

ساعت 7 صبح از خواب بیدار شده پس از خوردن صبحانه در ساعت 8 به طرف قله حرکت کردیم. پس از رسیدن به خط‌الراس خوشبختانه تیم سرحال بود و سرعت حرکت بیشتر شد. پس از طی دو قله بالای 4000 متر که نامشان را نمی‌دانیم ساعت 12:30 به قله بیژن یک به ارتفاع 4406 متر رسیدیم نیم ساعت در قله به عکس گرفتن و کمی استراحت گذشت. ساعت 13 از مسیر شن‌اسکی زیر قله پایین آمدیم.

ساعت 15 به پناهگاه بازگشتیم.با حرکات کششی آرام بدن را سرد کرده و تا ساعت 16 ناهار خوردیم.پس از ترک پناه‌گاه از مسیر چشمه میشی به شهر بازگشتیم. در خانه کوهنوردی وسایل را مرتب کرده لباسها را عوض کردیم و شب را در یاسوج در منزل یکی از آشنایان مهمان بودیم.تا آماده شویم فردا به طرف کوهرنگ جهت صعود به زرد کوه حرکت کنیم.