کوه نوردی, گزارشات صعود

نام استان و شهر: استان چهار محال و بختیاری شهر کوهرنگ

موقعیت جغرافیایی: جنوب غرب ایران، رشته کوه زاگرس بخش جنوب غرب

خصوصیات کوهها: صخره‌ای و سنگی و مسیرهای متعدد صعود

وضعیت آب و هوا: در ارتفاعات آب  وجود ندارد و حمل آب الزامی است. هوا صاف تا کمی ابری بوده دمای هوا در شب کاهش مییابد.

امکانات ارتباطی تیم: موبایل،‌بی‌سیم و  GPS

تجهیزات تیم: زمستانی – تعداد نفرات: 9 نفر- سرپرست برنامه: آقای جلیل پسوه‌ای

یکشنبه 25 مهر ماه 1389 از یاسوج خارج شده به طرف کوهرنگ حرکت کردیم. کوهرنگ شهر کوچکی است ولی به دلیل جاذبه‌های اکوتوریستی فراوان هتل و اقامتگاه‌های فراوانی دارد. پس از تهیه آذوقه خودروها را در پارکینگ شهرداری گذاشته با وانت نیسان کرایه‌ای به طرف دریاچه سد کوهرنگ حرکت کردیم. از آنجا کوله ها را برداشته  ساعت 15:30 به طرف پناه‌گاه چالمیشان به راه افتادیم.  برای رسیدن به پناه‌گاه راههای مختلفی وجود دارد ما نیز از مسیر پاکوب حرکت را شروع کرده و در زیر نور ماه ساعت 19 به پناه‌گاه رسیدیم. با توجه به اینکه در منطقه آب وجود نداشت بعد از صرف شام اکیپی برای آوردن آب به پایین بازگشت. گروه ساعت 2 بامداد به سلامت بازگشت. همان شب کوله ها را آماده کردیم و ساعت 7 صبح زمان  بیدار باش اعلام شد.

دوشنبه 26 مهر 1389

ساعت 7 صبح خود را آماده کرده به طرف قله کلونچین به راه افتادیم از پناه گاه چالمیشان دو مسیر صعود هست. یکی از آن مسیر صعود به قله شاه شهیدان است که پس از آن باید خط الراس را پیمود تا به زرد کوه برسیم و دیگری از راه دره است که در این فصل به دلیل کم خطر بودن و وجود آب آشامیدنی راه منطقی برای رسیدن به قله به نظر می‌رسد. 300 متر ارتفاع را کم کرده وارد دره طولانی شدیم با ریتمی منظم و یکنواخت و مسیر یابی خوب حرکت کرده در نهایت توانستیم ساعت 12:30 قله 4221 متری کلونچین را صعود کنیم. خوشبختانه تیم سرحال بود و پس از گرفتن عکس توانستیم از مسیر یخچالها و شن اسکی زیر قله زردکوه در نهایت ساعت 15:30 به پناه‌گاه برسیم.یک ساعت استراحت اعلام شد و تیم احیا شد. ساعت 16:30 پناه‌گاه را ترک کرده به طرف کوهرنگ بازگشتیم. ساعت 19:30 به سد رسیدیم.وسایل را در وانت نیسان گذاشته با زرد کوه وداع کردیم. شب را در کنار آبشار کوهرنگ چادر زده استراحت کردیم.

صبح سه شنبه 27 مهر ماه به مقصد مهاباد حرکت کرده با توقف در اراک برای ناهار در نهایت در دو ساعت از بامداد گذشته در نهایت سلامت با اجرای برنامه‌ای موفق به مهاباد رسیدیم.