اردوهای کوهنوردی, گزارشات صعود

گزارش اولین اردوی انتخابی هیمالیا نوردی استان آذربایجان غربی سال 89

«گزارش اولین اردوی انتخابی هیمالیا نوردی استان آذربایجان غربی»

هدف برنامه:صعود به قله ی سبلان به ارتفاع 4811 متر

نام استان و شهرستان:استان اردبیل،شهرستان لاهرود،شابیل

تاریخ اجرا:10الی13/12/89

موقعیت جغرافیایی منطقه:جبهه‌ی شمال شرقی

وضعیت آب و هوایی:ابری ونیمه ابری همراه باوزش باد شدید(35کیلومتردرساعت)و دمای(20- درجه سانتی گراد)

امکانات ارتباطی:بی سیم- موبایل- جی پی اس

تعداد نفرات شرکت کننده:19نفر(9نفر از مهاباد-6 نفر از بوکان-2 نفر از خوی-2 نفر از تبریز)

سرپرست برنامه:اسماعیل فرامرزی

سه شنبه10/12/89

ساعت 8 صبح در کانون اوراز جمع شدیم و ساعت 9:30 به مقصد ارومیه حرکت کردیم. ساعت 11:30صبح به تیم استان ملحق شدیم و با گذر از شهرهای تبریز-اهر و مشکین شهر سرانجام به لاهرود رسیدیم. طبق هماهنگی سرپرست تیم، شب را در مسافرخانه‌ای گذراندیم و پس از اسکان، ریز برنامه صعود و معرفی نفرات توسط سرپرست تیم انجام شد.

چهار شنبه 11/12/89

ساعت 6 صبح بیدار باش بود و پس از خوردن صبحانه و رسیدن خودروها به مقصد شابیل حرکت کردیم، اما بدلیل بارش برف شب قبل در بعضی از نقاط راه مسدود شده بود که مجبور شدیم 2کیلومتر مانده به شابیل را پیاده طی کنیم. ساعت 8:30 صبح به طرف پناهگاه با ارتفاع 3650 متر راه افتادیم. باتوجه به سنگینی کوله‌ها،بارش وحجم زیاد برف و درنظر گرفتن شرایط کل تیم، در نهایت ساعت3:30 بعد از ظهر و پس از 7 ساعت برف کوبی به پناهگاه رسیدیم. با توجه به برودت هوا و وزش باد شدید شرایط تا حدی برای تیم دشوار شده بود. در پناهگاه چادر‌ها را بر پا نمودیم و از جانب سرپرست، برنامه آزاداعلام شد.

پنج شنبه 12/12/89

ساعت 5:00 صبح بیدار باش بود و قرار بود ساعت 6:00برای صعود اقدام کنیم که برنامه نیم ساعت به تاخیر افتادوساعت6:30 در یک تیم 13 نفره برای صعود اقدام کردیم. با توجه به گزارش هواشناسی تا ساعت 1:00 بعد از ظهر شرایط پایدار بود و با در نظر گرفتن همین مساله سرعت‌مان را بیشتر کردیم. در نهایت پس از 5ساعت برف کوبی سنگین در ساعت12:30  ظهر بر روی قله 8411متری سبلان ایستادیم. از تیم مهاباد 6 نفر صعود کردند و این صعود ا به روانشاد”یحیی فاتحی”- قهرمان ژیمناستیک ایران-تقدیم نمودیم (برادر همنوردمان آقای هیوا فاتحی) و پس از گرفتن چند عکس بر روی دریاچه یخ زده قله سبلان، ساعت 3:30بعد از ظهر به پناهگاه باز گشتیم.

از جانب سرپرست یک ساعت زمان برای صرف ناهار و جمع کردن کوله‌ها اعلام شد و ساعت 16:30 به شابیل بازگشتیم. در تاریکی و برودت زیاد هوا ساعت 19:45 به شابیل رسیدیم .

شابیل قرارگاهی‌است که  برای کوهنوردان  ساخته شده و باتوجه به چشمه آب گرم وامکانات رفاهی  خدمات قابل توجهی را برای کوهنوردان فراهم می نمایند شب در آنجا اقامت داشتیم .

جمعه 13/12/89

ساعت 9 صبح به لاهرود بازگشتیم و پس جمع کردن وسایل و خوردن ناهار ساعت 12:30 بعد ازظهر  به مقصد مهاباد براه افتادیم .

ساعت 6صبح به مهاباد رسیدیم  وبرنامه به اتمام رسید. از تمامی کسانی که دراین برنامه از ما حمایت کردند بی نهایت سپاسگذاریم .