کوه نوردی, گزارشات صعود

هدف برنامه:  صعود به قله قندیل

نوع برنامه : کوهنوردی سنگین سه روزه

سرپرست: آقای رحیم خیاط

محل برنامه:  ارتفاعات حاجی ابراهیم، مسیر جاده پیرانشهر به سردشت (قندیل)

تعداد: 4 نفر

ساعت 14:30 روز سه‌‌شنبه 30 شهریور با خودرو شخصی همراه با دو نفر از اعضای دیگر کانون و یکی از کوهنوردان مهاباد عازم شهر پیرانشهر شدیم. از مهاباد تا پیرانشهر حدود دو ساعت باید طی مسیر نمود و از طریق جاده ارومیه در 25 کیلومتری از سه‌راهی محمدیار – نقده به طرف نقده رفته سپس مقصد شهر مرزی پیرانشهر خواهد بود. از پیرانشهر تا مرز تمرچین ایران و عراق 15 کیلومتر راه است که جاده‌ای ایست آسفالته و گردنه‌ایست بلند این جاده در خاک کردستان عراق به نزدیکترین شهر یعنی چومان میرسد که تقریبا پشت کوهستان حاجی ابراهیم و در غرب قله قندیل قرار گرفته است  و از آنجا هم به سوران و اربیل ختم می‌شود.

ساعت 16:30 به روستای نمنجه رسیدیم که مبدا حرکت ما بود. پس از کوهپیمایی سنگین ساعت 21 در محلی برای بیتوته،‌صرف شام  و شب مانی چادرها را برپا کردیم. صبح روز چهارشنبه ساعت 7 صبح حرکت کرده حدود ساعت 10 در مسیر صبحانه صرف شد و مجددا به راهمان ادامه دادیم تا ساعت 15 در منطقه شیخ‌عایش توقف کرده تا شب را همانجا استراحت کردیم. روز پنجشنبه ساعت 5:30 بامداد بیدار شده در مسیر ساعت 7:30 صبحانه را صرف کردیم و با حرکتی بسیار آرام و مداوم ساعت 12:30 بر فراز قله بودیم.

مسیر بازگشت را سریعتر پیموده ناهار سرپایی صرف شد و تا روستای بادین‌ئاوی حرکت را ادامه داده ساعت 17 در نهایت سلامت در روستا بودیم تا مهیای بازگشت به مهاباد شویم.