کوه پیمایی, گزارشات صعود

گزارش صعود به قله نکروز ( نه که روز ) سال 88

گزارش صعود به قله نکروز ( نه که روز )

در روز پنج‌شنبه تاریخ 1/5/1388 با هماهنگی قبلی تعداد 16 نفر ازاعضای کانون کوهنوردان اورازشهرستان مهاباد جهت صعود به قله نکروز ( نه‌که‌روز)  واقع دربین شهرهای سقز وبانه بشرح زیر اقدام نمودند :

نام برنامه : صعود به قله نکروز ( نه‌که‌روز )

سرپرست برنامه : آقای جمال عزیزی

ارتفاع قله : 2640 متر از سطح دریا

محل تجمع : 1- دفتر کانون کوهنوردان اوراز مهاباد

ساعت حرکت : 15 مورخه 1/5/1388

مسیر حرکت : ازاستان آذربایجان غربی ، شهرستان مهاباد به ترتیب به شهرستانهای بوکان 70کیلومتر – شهرستان سقز 45 کیلومتر و ازشهرستان سقز باگذر از جاده 10کیلومتری روستاهای میره ده – قباغلوجه ( واقع درجنوب شهرستان سقز ) ( طول مسیر از مهاباد تا روستای قباغلوجه 125 کیلومتر )

پوشش گیاهی وسنگی کوه نکروز : چمن زار طبیعی – خار- تیزک- گلهای وحشی رنگارنگ ازجمله بابونه – میخک و…

وضعیت آب وهوا: دارای آب وهوای معتدل کوهستانی بوده ودرفصل بهار سرسبز وخرم  درتابستان خنک درپائیز سرد ودر زمستان سرد وپر برف می باشد .

اعضای تیم  شامل خانمها: 1- خدیجه خدیر 2- سحر عبدی 3- بیان فاضلی

آقایان شامل: 1- جمال عزیزی 2- حسن سینا 3- شاهین کریمی اصل 5- نوید خرمی 6- رحمن حمزه ای 7- آرش اسماعیل زاده 8- کیان صدقی 9- رضا محمدبایزیدی 10- رضا هلال قاضی ( کسری ) 11- سید حسین تالانه 12- جعفر محمدی 13- حسین قرنی

روز پنجشنبه مورخه1/5/1388

راس ساعت 30/13 با نیم ساعت تاخیر با یک دستگاه مینی بوس ( به رانندگی کاک حسین عزیزی) به مقصد شهرستان سقز حرکت کرده وپس از پیوستن 2 نفر از دوستان کوهنورد سقز بنامهای آقایان حسین عبدلی و رامیار( ازبچه های  مهربان وباصفای شهرستان سقز و مدیر وبلاگ جوانان کوهستان ) درساعت 18به روستای قباغلوجه و از آنجا پس از یک ساعت راهپیمایی به دامنه کوه نکروز رسیده وبا زدن چادرها اتراق نمودیم .

روز جمعه مورخه2/ 5/1388

ساعت 6 بامداد ازخواب بیدار شدیم وپس از صرف صبحانه ساعت 7 بامداد بسوی قله بصورت تیمی حرکت کردیم . بعد ازگذشتن ازفراز ونشیبهای کوه نکروز ساعت 10/10 به قله رسیدیم و پس ازگرفتن عکسهای یادگاری از قله فرود آمدیم وپس ازاستراحت بسوی خودرو مینی بوس براه افتاده و ساعت 18 سواربر خودرو بسوی مهاباد حرکت وساعت 30/22 به شهرستان زیبایمان رسیدیم .

نقاط قوت برنامه :

هماهنگی کامل اعضای تیم با سرپرست تیم در صعود به قله

نقاط ضعف برنامه :

عدم استفاده برخی ازاعضای تیم از لباس و تجهیزات کوهنوردی – نداشتن بی سیم برای مواقع اضطراری – نداشتن دستگاه GPS برای استحضار دقیق ازارتفاع و موقعیت تیم .